- Deklaracja na podatek od środków transportowych
- Załącznik do deklaracji na podatek od środków transportowych
- Deklaracja na podatek od nieruchomości
- Informacja w sprawie podatku od nieruchomości
- Deklaracja na podatek rolny
- Informacja w sprawie podatku rolnego
- Deklaracja na podatek leśny
- Informacja w sprawie podatku leśnego
Zaktualizowano kotwicę
Referat podatków i opłat
Do zadań Referatu Podatków i Opłat należy:
1) prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, leśnego od środków transportowych oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a szczególności:
a) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
b) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
c) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
2) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości;
3) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego;
4) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych;
5) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat;
6) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat;
7) wydawanie zaświadczeń w zakresie obowiązku podatkowego o figurowaniu w ewidencji podatkowej, o nie zaleganiu w podatkach i innych zaświadczeń podatkowych;
8) występowanie z wnioskami o prowadzenie postępowania zabezpieczającego i egzekucyjnego;
9) prowadzenie ewidencji księgowej opłat z tytułu wieczystego użytkowania, przekształcenia wieczystego użytkowania we własność;
10) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
11) prowadzenie obsługi kasy.
Formularze druków do pobrania:
Publikacja dnia: 08.01.2016
Dokument z dnia: 08.01.2016
Dokument oglądany razy: 1610